Tradisi malam Nisfu Sya’ban di Ciganjur

Artikel Tamu

Pade ari Sabtu malem Mingguan besok, pas tanggal 16 Juli taon 2011, bertepatan dengan malem ke 15 bulan Sya’ban 1432 Hijriah di mesjid-mesjid dan di musholla di daerah ane udeh pasti sejak pagi pade rame nyang ngumumin akan diadain malem nisfu sya’ban melalui sombok atawe pengeras suare.
Buat orang betawi, malem nisfu sya’ban ini jadi seperti acare wajib, nyang biasanye diadain tepat abis sembahyang menggerib. biasanye kalu pas mau malem nisfu eni, orang kampung ane pade berbondong-bondong deh dateng ke mesjid atawe musholla sambil nenteng aer di kendi, teko, atawe wajan laen. Kalu sekarang sih orang nyari simpelnye aje.. pake botol aqua .. bise nyang satu leteran atawe nyang kecil. Tapi, biasenye sewaktu ane kecil aer yang diambil dan dipake buat acara nisfuan itu adalah aer nyang diambil langsung dari sumber mata aer, bisa aer sumur, aer kompaan. Kalu sekarang sih orang nyari nyang sehat aje.. diye ambil aer nyang udah dimasak atawe beli aqua dah.. kalu nyak ame babe bilang kurang afdol..
Nah, pas abis menggerib dan abis pade sembahyang ame wiridan, biasanye si ustad mimpin jemaahnye buat pade bikin lingkaran ataw nyang ditengah-tengahnye ditaruh aer nyang pade mau dibacain yaasiin dah. Abis gitu, si ustad ngomongin ame para jemaah bapak2 ame ibu2 bahwa entu malem mau yaasiin-an menyambut malem nisfu sya’ban dengan membaca surat yaasiin rame2 sebanyak tiga kali. Yang pertama diniatain buat minta kepada Alloh SWT agar diberikan kesehatan jasmani atawe badannya buat kuat beribadah kepada Alloh. Nah, nyang kedua minta kepada Alloh SWT agar dikasi rejeki nyang banyak dan halal buat bekal ibadah kepada Alloh. dan nyang ketiga kite minta kepada Alloh SWT agar ditetepi iman dan islam.
Sehabis pembacaan surat Yaasiin yang dibaca agak cepet seperti orang balapan eni. biasanye diselingin ame do’a nisfu Sya’ban.. nah.. sehabis acara selesai baru deh ibu2 atawe bapak2 ame anak2nye pade berebutan ngambil tempat aer yang diye tadi udeh siapin. Nah, biasenye tuh aer ade nyang langsung diminum, atawe dibawa pulang buat anak bininye di rumeh, bisa buat minuman orang sakit, atawe untuk tujuan ape aje asal mintanye tetep ame Alloh..
Karena acara bacaan surat Yaasiin itu emang buat orang betawi sering dibaca tiap malem juma’at atawe kalu pas ade undangan selametan pindahan rumah, selametan orang abis nikah, mau nyunatin bocah atawe kalu ade tahlilan pas acara kematian mangkenye buat orang betawi jaman dulu.. nggak heran kalu rata2 orang pade apal atawe paling nggak diye bisa ngikutin bacaan surat Yaasiin kalu nggak pake surat. Ape lagi di daerah kampung baru di tempat rumah mertua ane.. rata2 dari anak tanggung ampe orang tuanye emang pade apal ama nih surat..
Artikel ini ane kirim buat bang zipoer nyang lagi ngerangkum malam nisfu sya’ban di berbagai daerah, hebat idenye terus mengangkat budaye bangsa enih di berbagai adat, tradisi. Semoga tercapai cite-citenye ye bang poer.

Tulisan ini dikirim oleh penulis tamu

  Beliau adalah bang Deni Awilyas a.k.a Bang Mandor

Beliau seorang Karyawan Pemda DKI

Tinggal di  Ciganjur Jakarta Selatan

Iklan

29 pemikiran pada “Tradisi malam Nisfu Sya’ban di Ciganjur

  1. waduh bang,, baca2 dari atas, ko kayanya bukan bahasa Cianjuran, malah kaya bahasa betawi,, katanya dari Cianjur… eehh, ternyata saya salah baca judulnya,,, hihih
    saya kira CIANJUR,, ternyata CIGANJUR ya bang… hehehe

    salaam

  2. Wah iya nih suadah memasuki bulan Sya’ban ya,,,ditunggu nih berita tentang acara nisfu sya’ban diberbagai daerah,,,salam Untuk Bang Deni

  3. hehehe…lah ternyata ada tulisan barunya, tak kirain gak update pak..
    salam dari saya yah untuk penulis tamu.
    artikel2 yg smoga bermanfaat

  4. Ping-balik: Wisata Kuliner Bebek Goreng H. Slamet « Batavusqu

  5. Ping-balik: Tradisi pada bulan Sya’ban di Muntilan « Batavusqu

  6. Ping-balik: Tradisi malam nisfu sya’ban di madura « Batavusqu

  7. Ping-balik: Tradisi perang ketupat di Bulan Sya’ban1 « Batavusqu

  8. Ping-balik: Tata Cara Sholat Sunnah Nisfu Sya’ban « Batavusqu

  9. Ping-balik: Tradisi perang ketupat di bulan Sya’ban2 « Batavusqu

  10. Ping-balik: Tradisi Nisfu Sya’ban di Jepara « Batavusqu

  11. Ping-balik: Puasa sunnah di bulan Sya’ban « Batavusqu

  12. Ping-balik: Gowes to Campus « Batavusqu

  13. Ping-balik: Tradisi malam Nisfu Sya’ban di tempat saya « Batavusqu

  14. Ping-balik: Tradisi Kaurie Beureuat di Bulan Sya’ban « Batavusqu

  15. Ping-balik: Tradisi Suro Baca di Sulsel « Batavusqu

  16. Ping-balik: Tradisi Sya’ban di Sumatera Barat1 « Batavusqu

  17. Ping-balik: Proses Sidang Tilang di PN Jaksel « Batavusqu

  18. Ping-balik: Tradisi Sya’ban oleh Masyarakat Jawa « Batavusqu

  19. Ping-balik: Tradisi Sya’ban di Sumatera Barat2 « Batavusqu

  20. Ping-balik: Tradisi pacu jalur di bulan sya’ban « Batavusqu

  21. Ping-balik: Tradisi Papajar di Cianjur « Batavusqu

  22. Ping-balik: Jadwal Imsakiyah Ramadhan 1432H « Batavusqu

  23. Ping-balik: Jadwal Imsakiyah Ramadhan 1432H « Batavusqu

  24. Ping-balik: Kopdar dengan pemilik TE « Batavusqu

  25. Ping-balik: Rangkuman Sya’ban « Batavusqu

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s